Thursday, May 1, 2014

Semana Santa

Heissuli vei ja hellät tunteen !
Kyllä.. aikaa on hieman mennyt, olen huomannut ja alkanut hieman ehkä jopa panikoimaankin. Mutta siitä myöhemmin. Nyt jaan teille maailman parhaimman ja ihanimman matkan jolla olen koskaan ollut ja se on ollut joka peson vertainen tai en muista miten se sanotaan mutta it was so worth it.
En ole ollut Lagunaksessa kuukauteen koska olin hieman viettämässä aikaa muualla.
Koulusta olin ensin chillisti pois kaksi viikkoa jonka aikana menin moikkaamaan meksikon veljeäni Pueblaan ja tietysti omaa moreenoani. Oltuani reilu viikon Pueblassa lähdinkin kohti Cancunin rantoja miekkoseni kanssa.
Ensin menimme Tulum nimiseen kylään muutamaksi päiväksi, se on 2 tuntia Cancunista ja sieltä löytyy myös loputtomat valkoiset hiekkarannat, let me tell you, oli muuten niin kaunis ja ihana paikka että en tiedä kumpi oli kivempi Cancun vai Tulum. Ehkä Cancun voitti kuitenkin energiansa vuoksi tai en tiedä..
Päivien mentyä lähdimme takaisin Cancuniin jossa odotti 8:ksi päiväksi neljän tähden hotelli with everything. Hotelli oli suuri ja todella makea, ei myös haitannut että se oli meren rannassa. Viikon vietin luuserini ja hänen ystävien kanssa bilettäen ja pitäen hirveesti hauskaa. Tämän biletys viikon kuluttua ''la flota''(eli siis porukkamme) palasi koti kaupunkeihinsa mutta L:n kanssa palasimme takaisin Tulumiin pariksi päiväksi ja sitten.. oli palattava todellisuuteen, joka edelleen raapii, haluan takaisin ja haluan takaisin NYT! XD
Oli kunnon paratiisi loma, en tule koskaan unohtamaan sitä! Toki matkustelemis tunnit olivat loputtomat se ei haitannut tietäen mikä oli tulossa !
Koko vaihtovuoteni aikana en ole odottanut mitään koska yleensä se ei tapahdu, niin tätä odotin niin pahasti koska tiesin että olen menossa, matka yllätti minut täysin ja made me so freaking damn happy. En siis missään nimessä sano etten olisi onnellinen, ainahan olen mutta tämä oli aivan jotain toista luokkaa. This trip just made me feel like the luckiest girl alive, oli kuin olisi kävellyt taivaissa and ALL thanks to my best mother <3 <3 <3 <3 Sanat ei riitä kertomaan kuinka kiitollinen olen! Thank you.

Nyt kuviin ;)
Get ready cause its gonna be a pretty ride
Lähtö päivä.
Matkustettiin Pueblasta Mexico cityyn bussilla parisen tuntia, josta otimme lennon Cancuniin, lento oli noin 2 tuntia. Cancunista otimme kaksi eri bussia jotka veivät lopulta Tulumiin ja menimme illalla hienoon ravintolaan, jossa palkitimme itsemme maukkailla tacoilla <3 Bussien vaihtojen aikataulut meni täydellisesti, matkaan ei mennyt kuin pakolliset 6-7 tuntia.

OU sweet beautiful tulum and the comida, so delicious.
Kuva googlesta näyttääkseen että mikä on Cenote.

Tulumissa kävimme cenoteilla, oli niin kaunista ja makeeta uiskennella siellä veden pohjassa, kivien välissä ja kalojen kanssa. Kävimme myös snorkkeloimassa meren tekemässä niin sanotussa kädessä, siellä oli paljon kauniita kaloja ja sun muuta meren elävää.
Haluan muuttaa Tulumiin asumaan!!

quality time.

Sitten Cancuniin:
LA FLOTA WE!
Näiden crazy lapsien kanssa viikko hurahti nopeasti.
mmm.. meri meri meri

Eihän lomalle mennä ja laiskotella vain, pitihän hotellin sali mahdollisuutta käydä sen 4 kertaa käyttämässä, kaikki muut nukkuu mutta sainion tyttö ponkaisee 8 aamulla ylös ulos ja salille.
Oli se yksi yö kun Kuu oli oikein kirkas ja heijjasti merelle kauniin säteen ja se olikin se päivä kun meksikon aikaan klo 1 yöllä Kuu muuttui punaiseksi, luna de sangre.
Getting that ass movin'
Kerran jaksoi mukaani tulla.. laiskimus

Yksi aamu päätin lähteä juoksemaan rannalle ilman kenkiä, oli kyllä raskasta but I so loved it.
5 vuotias lapsi täysin hiekassa köllöttelee siinä
Eihän loma ole mitään without tons of selfies

Take me back...

Viikon aikana oli tarjolla vaikka mitä aktiviteetteja rahaa vastaan tietysti. Mentiin melkein koko flotan kanssa Catamaraani retkelle joka vei meidät toiselle saarelle nimeltä, Isla de Mujeres.
Se oli sitten villi päivä se.
 Retken aikana mentiin vapaaseen mereen snorklaamaan, hypättiin catamaraanista yksitellen uidaksemme semmoisen semmoisen Spinnakeriin (ilma keinun joka nosti meidät ilmaan tuulen avulla josta hypättiin sitten alas), menin ensimmäisenä koska olin lautan ainoa blondi.
Päästyämme saarelle oli ruoka ja chillausta, sitten palasimmekin takaisin. Oli mahtava päivä.

Isla de mujeres:
Tuossa tuo Spinnaker, kuva on googlesta.

GoPro cameran minä haluan!!

Hai ystäväisenii
 A little party never hurt nobody
Live, love and laugh
Pojat halusivat lähteä shoppailemaan, niin mehän lähdettiin. Miehieä ei kiinnosta kuin kivan väriset T-paidat ja lippikset .. haha
Never be normal
Tähän päättyi Cancuni viikko joka oli niin täynnä of adventure ja naurua että huhu. Anyway Cancunista matkustimme siis takaisin Tulumiin.
Kävimme synttäreillä

Menimme Maya Ruinoille

Lopulta tuli päivä lähteä lentokentälle .. Surullinen päivä

Tältä näytti lentokoneesta, pretty cool eh !
I'm in cancun bitch

Mi chocolatin

Voiko elämältä kysyä enempää? Kun heräät auringon lämpöön, kun näet paratiisi maiseman joka puolellasi, kun juokset rannalla auringon alla, kun syöt maukasta ruokaa, kun voit nauttia olostasi uusien ystävien kanssa, kun nostat maljaa elämälle, kun saat viettää aikaa ihmisen kanssa joka saa sinut hymyilemään ilman syytä, kun tunnet itsesi maailman onnekkammaksi. Minun vastaukseni on että enempää en voisi kysyä, matkani oli pala täydellisyyttä, jota en todennäköisesti tule takaisin saamaan koska se oli vain niin ainutlaatuinen. Olen vain niin onnellinen että pääsin kokemaan sen.

Joten tässä on minun koosteeni lomasta, olisi vaikka mitä kuvia viellä mutta näille työ pääsette toivottavasti makuun mukaan.

Gracias y adios
besos

-Meri

8 comments:

1. AAAA MERIII <3 siis niiin ihanat maisemat et huhhuh! nyt on pakko sanoa että täältä löytyy ainaki yks kateellinen haha :D iso hali ja pusu, ikävä! <3 :*

Replies
    1. Rakkaani, maisemat olivat unohtumattomat <3 hihi ihana ! Miss you more

Delete
  2. ihana postaus :-) ihania maisemia ja kuvia!

ReplyDelete
  3. Melkein koko vaihtovuotesi ajan blogia täällä hiljaa ruudun takana seuraillessa oot kyllä tartuttanut ihan järkyttävän matkakuumeen ja nostan hattua sulle, että uskalsit lähteä Meksikoon asti vaihtoon! Kaiken kaikkiaan vaikutat niin ihanalta ja positiiviselta ihmiseltä etten ymmärrä mistä revit tota energiaa, ihan käsittämättömän hienoa, että uskallat ja pystyt ottamaan tollasella asenteella kaikki vastaan mitä vaan elämä tuo tullessaan! Näistä kaikista teksteistä oikein huokuu sellanen elämänilo :)
    Kaikkea hyvää sulle ja nauti nyt ihan viimeseen pisaraan asti vaihtovuodestasi ja hitto kun vaikutat vaan niin onnelliselta siellä! Nauti ja kiitos kun jaat kokemuksiasi täällä blogissa :)

4. Voi että, siis nyt on niin otettu fiilis. Eihän siinä mitään uskaltamista ollut, sen kuin vain päätät and then you just do it.
    Kiitos sanoistasi this made my day. Nautin viimeiseen sekunttiin asti ;)

ReplyDelete
  5. Meri rakas olen niin onnellinen kaikesta niistä ihanista kokemuksista, joita olet saanut matkan varrella kokea. Tulet pärjäämään elämässäsi, sillä ihmiset rakastavat sinua. Niin myös minäki rakastan sinua pohjattomasti. Olen niin ylpeä sinusta. Osaat nauttia elämästäsi ja se on elämässä erityisen tärkeää.

Replies
    1. You don't know how much that means to me!! Kiitos, mä yritän antaa itsestäni parhaani! Ja I love you most. ÄÄ melkee tirautan täällä.. que verguenza <3